I com sempre... que la música us acompanyi!
"No és Miami ni les Maldivesmediterràniament aquí passem els dies,i el sol ens posa totes les pilesde cop es fan interessants les nostres vides."
I com sempre... que la música us acompanyi!
"No és Miami ni les Maldivesmediterràniament aquí passem els dies,i el sol ens posa totes les pilesde cop es fan interessants les nostres vides."
De l'1 al 4 de juliol ens hem trobat representants de les escoles UNESCO a Mèrida. Hem compartit experiències i línies de treball per al proper curs. Moltes idees per a dur a terme el proper curs!
Quantes emocions quan arriba el moment d'acomiadar el curs. Alegria, ganes de viure l'estiu, nous reptes a l'horitzó i alguna llàgrima per l'acabament d'una etapa. Us desitgem a tots i totes un bon estiu!
Amb I3 hem parlat de les comparses de Patum, del tabal que té una panxa molt grossa i hem buscat quin instrument de membrana teníem ben gros a l'aula. Amb el bombo hem jugat a fer de tabalers i tabaleres!!! Llavors hem modelat tabalets amb plastilina amb la seva baqueta i tot!!!
Avui hem tancat el projecte! Doncs ara en sabem moltes coses: quin any els van comprar, qui els va comprar, on, quan els fan ballar, com es diuen...Hem fet ballar la comparsa i hi hem convidat als nens i nenes de la llar. Una festa compartida per tancar aquest projecte.😍
🎶Durant aquestes setmanes, els nens i nenes d’infantil han viscut una experiència d’aprenentatge molt especial a partir del conte Quasi, una història que ens parla de la importància dels processos artístics i de creure en un mateix.
A través de la música i l’expressió artística, hem donat valor als processos creatius, escoltant, cantant, experimentant sons, movent-nos i deixant volar la imaginació... I avui hem tancat aquesta situació creant els nostres quasi-quadres. Cada un és únic, com ho som cadascun de nosaltres, i recull emocions, colors i formes inspirades per la música viscuda a través d'aquesta situació.
💫 Demà els podreu veure penjats al pati de l’escola!
Els de 2n descobrim característiques de la flauta ja que el curs que ve iniciarem l'aprenentatge d'aquest instrument. Estem emocionats i emocionades per les novetats musicals que ens esperen a 3r!
Avui els nens i nenes de 3r hem fet la classe oberta davant els nens i nenes de 2n que el curs vinent començaran aquesta activitat. Ha estat un moment d'intens aprenentatge. Els infants de 3r han mostrat allò que han anat fent durant el curs i els de 2n, embadalits han escoltat i molt encuriosits han demanat moltes informacions. Gràcies Marta, estem frissosos de continuar el curs que ve!😊
🎶✨ Aquesta tarda el Casal Sant Genís s’ha omplert de música i emocions!🎻 A la primera part, hem gaudit d’una classe oberta de violí amb els alumnes de 4t, que han compartit tot el que han après amb molta il·lusió i talent. Un moment ple de complicitat entre mestres, alumnes i famílies!
🎼 A continuació, hem viatjat pel món màgic de La Història d’un pentagrama, una cantata molt especial: els nens i nenes de 2n han posat veu a la història amb les seves cançons, mentre que els de 3r han acompanyat amb la flauta, creant una experiència musical preciosa i emotiva.
Gràcies a tothom per fer-ho possible! 💛
A 6è, el projecte tenia per objectiu crear una performance per al Dia Mundial del Medi Ambient. Vam escollir 6 cançons amb temàtica de defensa de l'entorn natural i les vam instrumentar rítmicament i melòdicament. El dia 5 de juny vam llegir el manifest No ens desdibuixeu, que enllaçava tota la performance, davant se tots els companys i companyes de l''escola.
Els de 5è ho vam petar a l'última sessió de Cantània al Kursaal: per esforç, actitud, ganes, il.lusió i el fet de viure plenament l'experiència. Gràcies nens i nenes, gràcies famílies pel suport. Real, la cantània d'aquest curs, ja ha passat a ser un bagatge d'aprenentatges i un meravellós record que ens emportem!
QUASI és la nova situació musical d'aprenentatge que estem vivint. Què passa quan algú qūestiona la perfecció de les nostres creacions? Doncs que comencem a dubtar de les nostres capacitats....fins que descobrim que el QUASI pot ser una font d'inspiració ben poderosa per gaudir dels processos artístics. Ja hem cantat, ballat, jugat, experimentat, dibuixat...quasi arbres, quasi vaixells, quasi cases, quasi peixos i quasi bruixes que es pentinen. Amb el QUASI perdem la por, la pressió i som agosarats perquè no passa res...a la fi som QUASI artistes.
Què emocionant quan arriba el dia que els nens i les nenes canten al Kursaal i posen en escena l'actuació que han estat preparant. Hem viscut la història del Patuflash amb tota la intensitat, amb músics en directe, els titelles del Patuflash i el RUC i totes les famílies donant suport i caliu. Una gran experiència d'aprenentatge que ens emportem a la motxilla per seguir creixent. Hem sabut tornar amb la nau Patim Patam Patum a casa i podem seguir somiant noves aventures.
Nova situació d'aprenentatge a educació infantil; QUASI. Una font d'inspiració ben poderosa. Una obra tendra per deixar anar la creativitat i gaudir dels processos artístics.
El Dia Internacional de la Dansa (DID) se celebra mundialment cada 29 d'abril. El Comitè Internacional de Dansa de la UNESCO proposà aquesta data per compartir la passió per la Dansa en tota la seva diversitat i fer d'aquest dia una ocasió per a acostar-la a la ciutadania.
FELIÇ DID!
Gràcies i mil gràcies per compartir moments amb nosaltres i venir a la Fira de l'escola, una estona per jugar, passejar, somriure, il.lusionar-nos i sentir-nos família.
Sabeu què fem la comunitat de mitja quan anem a mùsica? Fem projectes i investiguem si els instruments tenen família, cantem, ballem....però sobretot aprenem junts, ens escoltem, ens ajudem, fem vincle i creixem per fora i per dins!
La comunitat de mitjans hem cantat per la pau durant la setmana del DENIP 25. Els nens i nenes de 2n per primera vegada hem fet de solistes, les nenes i nens de tercer han acompanyat per primer cop una cançó amb la flauta i els de 1r han coreografiat la cançó Volem la.pau. Treball d'afinació, ritme, oīda, situació en l'espao i esforç per acoseguir una creació conjunta posant l'art al servei dels ODS.
Aquest gener hem viscut la màgia de Broadway amb 5 dels seus musicals: Mamma Mia Aladdín, Wicked, El rey león, Vaiana i Peter Pan. Bones presentacions que ens han sorprès perquè els diferents equips de treball, han buscat la creativitat a l'hora de construir els teatres com en les diferents presentacions realitzades.
Hem iniciat la construcció dels materials plàstics: els rectangles i els personatges. Anem a bon ritme!